Over Quli - Organisatie

Wat is Quli b.v.?

Quli b.v. is een sociale onderneming ‘van en voor de zorg’. We realiseren ondersteuning om de kwetsbare mens op de eerste plaats te zetten binnen zijn of haar persoonlijke zorgnetwerk. Wij ontwikkelen Quli als burgerportaal en Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO). We implementeren Quli samen met samenwerkende zorgorganisaties en patiëntgroepen. We schalen het gebruik van Quli op ten behoeve van ondersteuning van kwetsbare mensen gericht op:

• Behoud of toename van autonomie, zelf- en samenredzaamheid
• Verbetering van kwaliteit en veiligheid van zorg en leven
• Verlaging van kosten voor die mensen, hun netwerk en zorgorganisaties

We doen dit altijd met hetzelfde doel: het verbeteren van de kwaliteit van leven van mensen in vitaliteit/gezondheid, beperking/ziekte en ouderdom.

Wat bieden we aan?

• Gebruik Quli (licentie)
• Integraties met systemen (EPD’s, ECD’s, ehealthsystemen en apps)
• Ondersteuning Businesscase (SROI, urgentie, doelstellingen)
• Ondersteuning Verandermanagement (realisatie doelstellingen)
• Ondersteuning Installatie/Inrichting
• Ondersteuning Implementatie (gebruiksgericht)
• Ondersteuning Opschaling en Substitutie (nieuw vervangt oud)
• Service Desk 7 dagen per week
• Projecten waarin we “samen ondernemen”

Quli claimt:

1. Met de demografische en sociaal/maatschappelijke veranderingen waar we voor staan, is het duidelijk dat we betere zorg voor meer mensen tegen een lagere prijs moeten bieden. Dat vereist dat de burger (meer) regie kan nemen en zijn of haar behoeften op de eerste plaats komen.

2. Zorgorganisaties passen hun dienstverlening aan en werken toenemend samen. Legacy systemen creëren administratieve overhead en zijn niet in staat om de moderne realiteit te weerspiegelen, i.c. zorg op maat in persoonlijk netwerk. Zij verslinden het IT-budget van een zorgorganisatie en blokkeren implementatie van procesinnovaties.

3. Waarom Quli? We zijn een sociale onderneming ‘van en voor de zorg’ en realiseren ondersteuning om de kwetsbare mens op de eerste plaats te zetten binnen zijn persoonlijke zorgnetwerk.

4. Quli is marktleider en wil deze positie verder uitbouwen.

Visie

De gezondheidszorg heeft te maken met een stijgende vraag naar en complexiteit van zorg. In Nederland zijn momenteel ong. 1,2 mln. kwetsbare mensen waarvan de zorg mede wordt bekostigd uit WMO, ZVW, JW of WLZ. Tegelijkertijd daalt de potentiële beroepsbevolking en nemen – afhankelijk van politieke keuzen – de beschikbare middelen niet naar verhouding toe.

Daarom hebben burgers en zorgorganisaties behoefte aan oplossingen die hen ondersteunen bij de realisatie van persoonlijk behoeften en doelen van burgers en tegelijkertijd zorgverlening en bedrijfsvoering beter, veiliger en kostenefficiënter maken.

De maatschappij zet in op toename van autonomie van de burger, inzet mantelzorg en eigen netwerk waar dat kan, samenhangende zorg en gebruik van technologie. Zorg en leven moet beter en veiliger. Er zal regio-specifiek toenemend aandacht zijn voor predictie, preventie, personalisatie en participatie. Dit moet leiden tot lagere kosten voor burgers en zorgorganisaties.

Quli actueel

Quli staat niet stil. We werken elke dag aan nieuwe functionaliteit en integreren systemen van steeds meer zorgorganisaties. Daarnaast koppelen we ook graag functionaliteit en app’s van andere bedrijven. Zinvolle functionaliteit voor mensen op basis van hun gegevens, daar gaat het om! Lees hierover ons nieuws en onze blogs.

Patiëntervaringen op Quli Experience 2018

Voor Quli Experience interviewen Anne-Miek Vroom (directeur IKONE, medisch socioloog en patiënt expert) en Bettine Pluut (actieonderzoeker en eHealth-expert) Edwin Kruys en één van zijn patiënten. Zij vragen Edwin Kruys naar zijn ervaringen met een Persoonlijk...

Lees meer

Levenslang en levensbreed portaal?

Afgelopen weekend las ik op Zorvisie een artikel waarin een onderzoek van M&I wordt aangehaald over portalen in de care. Het is goed dat inzet en gebruik van portalen groeit in de care. Het betekent, dat gegevens uit steeds meer ECD’s steeds vaker worden ontsloten...

Lees meer

Maak een account aan of neem contact op voor onze demo!